2015/09/09

Dit was me weer 'n naweek, nie te verfilming


Het eerste weekje stage zit er op en een nieuwe is zelfs al begonnen. Het is zo snel gegaan. Een nieuw ritme, indrukken, verantwoordelijkheden, taken en nieuwe collega’s. Vorige week maandag voelde ik me net alsof ik weer naar de brugklas ging. Maar dat ging al snel over toen ik de sfeer op kantoor aanvoelde. We zitten in Woodstock, een opkomende wijk met veel jonge bedrijfjes. Het heeft een hippe, industriële uitstraling. In het pand zitten allemaal creatief uitziende kantoren en er zitten overal lekkere juice/koffie en organic food tentjes. Elke dag halen we hier heerlijke cappuccino en lunch. 
Het kantoor is een hoge ruimte met grote glazen ramen met veel licht. Aan het begin is de showroom, dan komen de grote witte bureau’s waar wij zitten en daar achter is de opslag van te tassen. Doordat het een ruimte is geeft het een fijn gevoel en niet typisch een kantoor. Het zou zo in een of ander woon blad kunnen staan, zo hip!
Iedereen die hier werkt is super lief en aardig. De twee eigenaren, Peter en Claire en dan vier werknemers (leuke meiden) en Inge en ik als stagiaires. Ik ben wel echt een jonkie hoor, iedereen is tussen de 26 en 35 maar ik doe mijn best om zo volwassen mogelijk over te komen haha.  


Woensdag na een dag op kantoor gingen we met z’n alle naar Langebaan, waar het weekendhuis is van Peter en Claire. Donderdag was de fotoshoot voor de spring collection. Op de heen weg zei ik “ ohhhh loooook over there flamingo’s just along the way!!!” en vervolgens reageerde Claire en Peter heel normaal “oh yeah there are some here”. Zij zijn er natuurlijk aan gewend maar ik vond het echt bijzonder. We sliepen in hun prachtige huis in een rustige buurt. Inge en ik deden de catering en gingen snel boodschapjes doen toen we aankwamen. We hebben allemaal lekkere gezonde receptjes uitgeprint en spulletjes gehaald voor muffins, couscous salade, quiches, ontbijt en snacks. Het mooiste was borrel tijd, toen we op het dag zons ondergang keken met een wijntje. Dan weet je echt dat je in Afrika bent met al die antilopes en springbokken op een paar meter afstand. Peter heeft de braai aangezet en zijn lekker met zijn allen gaan eten, super om het team zo te leren kennen. De volgende dag was de shoot en zijn Inge en ik vroeg opgestaan om een ontbijt buffet te maken en daarna zijn we lekker gaan joggen. In Kaapstad zelf doe ik het liever niet door alle verhalen maar hier rende je zo de natuur in, prachtig zo vroeg met dat frisse weer en weer allemaal bokken en antilopes gespot. Skitterend. 
Toen hup hup douchen en naar de locaties voor de shoot. Ik had de taak om te assisteren en te zorgen dat het model de goede kleding aan had voor de shoot en de juiste locatie en dat de  juiste tassen er bij waren, en op de juiste manier weer opgeruimd werden. Leuk om te doen, dit beviel me echt wel. Ik denk dat ik de kant van styliste ook wel leuk zou vinden. 
De shoot vond voor een deel plaats tussen de bloemvelden en later reden we naar een national park. Daar waren zebra’s, struisvogels, schildpadden en andere beesten. Je mag er gewoon met je auto rijden en het is zo groot. Rond een uur of vier hadden waren we klaar en gingen terug naar Kaapstad. Via een omweggetje via het huis van een collega kwam ik in de avond weer thuis aan, waar ik me gelijk omklede voor first Thursday. 

First Thursday is dus de eerste donderdag van de maand waar alle galerijen en musea gratis open zijn. Overal zijn hapjes en drankjes en daarna gaat iedereen naar la Parada, een super leuke tappas tent waar iedereen staat te kletsen binnen en op straat. Zo’n leuke ongedwongen sfeer en zo relaxed ook. Echt lekker dat als je dan klaar bent met werken je ook echt klaar bent. 
Vrijdag heb ik altijd een kort dagje van negen tot twee in plaats van half 9 tot 5 dus het weekend was er al snel! We zijn lekker gaan borrelen en ik denk dat ik het daar maar bij laat haha. Het was elk geval gezellig. 
Zaterdag zijn we weer gaan surfen in Muizenberg. Gek hoor, ik zat op het strand in de zon terwijl het bij jullie regende en de airborne wandeltocht was. Voor mijn gevoel zit ik qua afstand heel dicht bij (steeds denk ik op een of andere manier dat ik in Spanje ben qua klimaat en ook omdat het best Europees is hier) maar toen had ik wel echt het idee dat ik in een andere wereld zat. 

En zondag was zo leuk! We hebben een road trip gemaakt richting het zuidelijkste puntje van Afrika.  In een kneiter oude auto zonder stuurbekrachtiging scheurden we rond. Het was prachtig weer en stopte op de meest idyllische strandjes, baaitjes en aten lunch in Simon’s town bij zo’n leuk tentje. Toen door naar Cape Point en Kaap de goede hoop, waar we op zijn geklommen en uren hebben gekeken naar de zee. Het was zo prachtig, ik kan het moeilijk omschrijven. Ook hebben we walvissen gezien. Om daar te komen moest je door een wildpark en reden we gewoon even langs de bavianen. Wel raampjes dicht want ze hebben echt grote tandjes en ze zijn ook heel brutaal, maar ik vond ze zo leuk! Nog leuker waren de pinguïns op de terugweg waar ik hele gesprekken mee heb gevoerd. Vooral de jonkies waren zo schattig! Ik werkte in Burgers Zoo ook vlakbij de pinguïns maar hier in hun natural Habitat was het toch beter om ze te zien. We hadden helaas geen tijd meer om met ze te zwemmen maar dat doen we een ander keertje. We hebben deze heerlijke dag afgesloten met een pizzatje en rode wijn. Heelrijk zo’n weekend, wat voelde als een mini vakantie omdat je er echt uit bent. 

Helaas heb ik al twee weken last van mijn keel en besloot naar een huisarts te gaan. Waarschijnlijk heb ik een infectie dus ik heb nu pijnstillers en moet rustig aan doen. De weken ervoor heb ik ook niet echt er aan toe gegeven zoals je kan lezen en heb het daardoor ook wel geforceerd.. Dus nu rustig en anders een penicilline kuur. Maar geen zorgen daar in Nederland, ik ben een sterke meid dus het komt goed! 

Liefs en een dikke knuf uit Cape Town xx



Wanna be on top?

Sunset camps-bay

Je weet toch

Photoshoot Jinger Jack

Hout Bay


Amsterdam, we zwaaien!

Hier mocht je eigenlijk niet komen...