2015/10/12

Kippenboutjes en roze kinder fietsen

Jaja , het is zondag avond en Rosita ligt keurig gestreken in haar bedje dit blogje te typen. What happend? Nou een heleboel happend! Ik heb voor de grap een lijst gemaakt met wat ik allemaal heb gedaan. Het lijkt of je hier drie dagen in een dag leeft.  Ik vergeet vaak foto’s te maken omdat ik zo in het moment ben trouwens dus sorry, heel veel meer heb ik niet!


Zo zijn we vandaag naar Mzoli’s geweest. Ge-wel-dig. Mzoli’s is een braai plek in de Townships, een ware beleving. Onder mijn huis is dus een pub waar een jonge man werkt (even zijn naam kwijt) en die heeft ons mee genomen daarheen. Hij had een busje geregeld en toen we er aankwamen was het echt al volle bak. Super veel Afrikanen die stonden te dansen en te trommelen en te eten. Ze doen er niet aan bestek. Je neemt je eigen drank mee en binnen kan je dan vlees kopen. Dat reken je af en dan braaien ze het voor je. We waren echt met zo veel mensen en ik stond daar in het zonnetje, onder het genot van de muziek  lekker kippenboutjes te kluiven (Ik moest meteen aan mijn opa en oma Hofstede denken want daar aten we vroeger altijd kippenbouten). Ik kan de sfeer bijna niet met mijn pen omschrijven. Ook al was het in een Township, mensen waren heel gezellig en iedereen wil gewoon feest vieren en het gezellig hebben iedereen kwam daar met die intentie ook al ben je een blanke buitenlander of niet.


NIEUWE BFF
IN DE DEBIELENBUS

Verder is het eigenlijk bijna elke dag feest! Natuurlijk ga ik naar mijn stage elke dag en daar ben ik ook serieus mee dus het is niet alleen maar feesten maar omdat ik het zo naar mijn zin heb gaan de dagen ook best snel. Voor ik het weet is t steeds al weer vrijdag. De weekenden en de vrije dagen lijken langer te duren dan in Nederland. Als je vrij bent ben je ook echt vrij. Op kantoor doe ik nu de social media van Jinger Jack, help met orders inpakken en maak soms wat filmpjes. Vind je het leuk om te zien? Klik dan hier en hier!
s’ Avonds als ik klaar ben ga ik lekker sporten of andere leuke dingen doen. Ergens een hapje eten en we zijn donderdag naar een Afrikaanse musical geweest, zo genoten! Ook hebben we op signal Hill (waar ik vanuit mijn balkonnetje op uitkijk) zonsondergang gekeken, zo cool om te zien! Ik kom op zulke leuke plekjes, Bombay Bicycle club, Truth coffee marktje en the Grand een hele toffe strandtent waar ik me een ware hippie voelde. Verder ben ik op zo veel plekjes geweest maar die weet ik even niet meer Oja de Old Biscuit Mill, zo gaaf! Dat is een markt met aaaaaalllemaal foodtentjes waar terecht kan voor Nederlandse poffertjes en bitterballen tot waar ik dan van hou, salades en thais eten. Maar ook ijsjes wafels alles! Zo genieten! Je hebt er leuke live jazz muziek en het is er altijd super druk.


DE BIG 5 SPOTTEN!

OLD BISCUIT MILL

Ik voel me trouwens veel meer gesetteld. De eerste maand was ik zo hieperdepiep  van alle nieuwe dingen maar ik heb helemaal mijn draai gevonden en  vind ook rust bij dat ik niet alles meteen hoef te zien omdat ik eigenlijk nu pas besef dat ik hier zo lang zit. Eerst voelde het als een vakantie dus wilde ik alles meteen leren kennen en ervaren. Ook helpt het dat ik een fiets heb gekocht. Het is een roze kinder mountainbike maar ik ben er helemaal gelukkig mee. Ik ga vanaf morgen voor het eerst ermee naar stage fietsen dus ben benieuwd hoe het gaat. Je beleefd alles op zo’n andere manier op de fiets. Eerst deed ik alles met de taxi maar de laatste tijd ging ik steeds vaker lopen en nu kan ik dus ook fietsen. Ik ben zo dankbaar dat ik hier mag zijn en heb zo vaak momentjes dat ik me zo blij en gelukkig voel! Zo was ik vrijdag te vroeg op gestaan per ongeluk en ben ik dus naar zo’n plekje gelopen om een cappuccino te drinken. Ik zat daar op de veranda in het net lekker warm wordende zonnetje een beetje te kijken en het klinkt cheezy maar dan kan ik zo gelukkig zijn!
AAN HET WERK OP MIJN STAGE
BO-KAAP, DE KAAPS MALEISE WIJK
MIJN BALKON MET MENSEN ER OP

  • UIZICHT LIOSHEAD


    HET SCHATTIGE STATIONNETJE VAN MUIZENBERG

          12 X keer dingen die ik hier doe maar thuis niet   
  • Boodschappen doen met de taxi, of nog erger met de taxi naar een plek gaan waar de was          voor  me wordt gedaan
  • Pindakaas eten
  • Niet plannen. Dat werkt in Hollandia maar hier heeft dat geen zin
  • Verticaal uit auto busjes hangen
  • Links fietsen. Ik heb een fiets gekocht en was het even vergeten dus op mijn elvendertigste         fietste ik die heuvel op terwijl ik bijna werd aangereden door een touring bus Japanners die       mij meteen 100x op de foto zetten. Meisje op fiets, sambal bij?
  • In clubs komen waar ik zeven jaar te jong voor ben #rebel
  • Me niet druk maken of mensen me wel aardig vinden.. heerlijk!
  • Na stage ff een berg beklimmen bij wijze van workout in plaats van een suffe sportschool
  • Vodka spa rood. Aanrader, bijna geen calorie├źn!
  • Geld liever uitgeven aan mooie ervaringen dan aan schoenen of de Zara
  • Surfen! Helemaal de bom
  • De receptie bellen en iemand laten komen omdat we een kakkerlak hebben gezien wat               gewoon een tor bleek te zijn



Een hele dikke kus van mij!